Vadba in učinki

Vadba

Zanka iz blaga je vpeta v plezalno opremo, ki jo sestavljajo trakovi, vrvi in karabini. Takšna instalacija omogoča nastavljivo višino blaga glede na višino osebe, ki vadbo izvaja. Večina vaj se izvaja z zanko v višini bokov, kjer deluje kot nekakšna gugalnica, čeprav je pri izvajanju mnogih vaj pomembna prav umirjenost blaga, ko sedamo vanj. Večino vaj namreč pričenjamo v poziciji »svinčnica« (vrvica z utežjo za določanje navpične lege), kar nam omogoča, da zapustimo tla in se dvignemo v blago kar se da umirjeno.

Vaje bi lahko razvrstili po skupinah glede na položaj izvajanja. Ogrevalne vaje pričenjamo sede, leže in kleče na tleh, roki pa imamo v različnih prijemih vpletene v strnjeno blago. Počasi gradimo svojo pot navzgor, ko se postavimo pred ali za zanko in izvajamo vaje, pri katerih v blago polagamo tudi eno ali obe nogi ter vaje, kjer nam zanka daje podporo pod lopaticama. Sledijo vaje, kjer prvič zapustimo tla in podaljšamo hrbtenico v predklonu čez zanko in končno vaje, kjer blago širine treh metrov razprostremo in vanj sedemo. Prav ta pozicija pa je izhodišče za »inverzije« po katerih je Aerial Yoga najbolj znana. To so vaje, pri katerih medenico in stegna ovijemo v blago, zgornji del telesa pa spustimo v zaklon in končno v zelo prijetno veso, pri kateri se hrbtenica popolnoma sprosti in podaljša. Sledijo mnoge vaje, ki se izvajajo v zraku – najtežje v inverziji puščajo v zanki samo ramena, izvajamo pa tudi takšne, kjer pričenjamo stoje v zanki in se povzpnemo še višje.

Za lažje prehajanje med pozicijami nam služijo lahkotni premeti, pri katerih s pomočjo zanke ohranjamo nadzor nad telesom. Omogočajo nam, da posamezne naučene elemente povežemo v daljšo sekvenco, pri kateri povezano prehajamo med njimi in tako tudi zaplešemo. Obiskovalci še posebej obožujejo igrivi del vadbe, ker se lahko preizkusijo v različnih trikih in pozicijah, ki zahtevajo nekoliko več poguma.

Vadbo zaključimo s sproščanjem, ki daje nepozaben občutek. Ležemo v razprostrto blago, se prijetno zibamo in sprostimo prav vsak del našega telesa, medtem ko nas blago podpira.

Učinki

Zanka iz posebnega blaga (yoga hammock), ki je sposobna nositi težo 450 kg, pri vadbi daje oporo in omogoča vadbo pozicij, ki bi bile sicer precej težavne. Stoja na glavi, premet ali pozicija bojevnika postanejo mačji kašelj, pri izvajanju pa nehote razvijate moč celotnega telesa, začutite telesni center ter razvijate prostorsko inteligenco.

Raztezalne vaje so lahkotne in učinkovite, saj del telesne teže porazdelimo v blago. Z redno vadbo se telesna drža izboljša, saj se ojačajo tudi mišice, ki stabilizirajo telo, kar se odraža tudi pri vsakodnevnih opravilih ter pri izvajanju drugih telesnih vadb.

Kdor redno obiskuje vadbo Aerial Yoge, kmalu opazi pozitivne spremembe na svojem telesu, postane sposobnejši, okretnejši, ima več moči, njegovo telo pa je gibljivejše.

Opozorila

Vadba Aerial Yoge ima veliko pozitivnih učinkov, vendar pa morajo pri vadbi inverzij (pozicij, obrnjenih na glavo) biti pozorne osebe z določenimi zdravstvenimi težavami.

Inverzije se odsvetujejo osebam, ki imajo glavkom, srčno popuščanje, visok ali nizek krvni pritisk, zgodovino srčne kapi, epilepsijo, težave z očmi ali težave s srednjim ušesom. Takšne osebe se morajo pred vadbo posvetovati z inštruktorjem in po potrebi povprašati tudi osebnega zdravnika o primernosti vadbe.

Inverzije se odsvetujejo tudi osebam nad 55. letom.